کانون جوانان منطقه ۱۴

جوان ایرانی سرمایه ملی

کانون جوانان منطقه ۱۴

جوان ایرانی سرمایه ملی

اردوی بام تهران

به نقل از  کمیته فرهنگی کانون جوانان منطقه 14 روز جمعه صد نفر از جوانان منطقه 14 در این برنامه اعضا کانون در بالاترین نقطه تهران در کهف شهدا با برنامه های متنوع با شهدا تجدید میثاق می بندند.

ین برنامه با عنوان تور زیارتی کف الشهدا و با هماهنگی و میزبانی محله صددستگاه و در سطح منطقه ۱۴ برگزار میشود.

کهف الشهدا در بالای ولنجک، بام تهران قرار داره جایی که اگه بری وایسی بالاش تمام تهران زیر پاته! وقتی باهزار مشقت می ری بالا و می رسی یه بهت عجیبی بهت دست میده! یه ارامش عجیب که تر کیبی از صفای شهدا و مکان اونجاس!!! اصلا چی شد که شهدا رفتند اون بالا کسی می دونه؟ نمی دونین؟
من می گم! یه قضیه ی جالب داره!
بچه مذهبیای ولنجک که خیلی کمن اما با معرفت خودشونو کشتن تا سردار باقری قبول کرد که ولنجک هم شهید داشته باشه برای همین با ذوق و شوق یه جایی رو وسط ولنجک رفتند و آماده کردند و 40 شب توش زیارت عاشورا و آل یاسین خوندند و شب تا صبح زحمت کشیدند و عرق ریختند تا شد یه زمین مسطح و خوشگل! بعد اهاهلی نیمچه محترم ولنجک که جز دنیا هیچی نمی دیدند اومدن گفتن الا و لله که ما نمی ذاریم اینجا شهید دفن کنین و...!
بعد سردار باقری یه شب تو خلوت خودش استخاره کرد و ایه ای با این مضمون اومد که کشتی نوح بر بالای کوه قرار گرفت! بعد رفتند و یه جای دیگه رو تدارک دیدند اما مردم ولنجک....!
دوباره سردار تفال زد به قران و ایه ای از سوره ی کهف با این مضمون امد که: اصحاب کهف به غار پناه برند! سردار همه رو بسیج کرد که بگردند و بگن تو ولنجک غار کجاست و پس از جستجو دیدند تنها غاری که تو ولنجک وجود داره یه غار دست سازه که قبل از انقلاب برای هواشناسی ایجاد شده و دقیقا به اندازه ی 5 تا شهید جا داره! خلاصه که در روز شهادت حضرت فاطمه(س) سال 85 این 5 تا گل اومدند اونجاو به ولنجک صفا دادند!قدم ها را یکی بعد از دیگری برمی داری . هر چه بالاتر می روی رفتن سخت تر می شود و نفس تنگ تر . می خواهی بایستی و نفسی تازه کنی اما چیزی آن بالا ها توان ایستادن را از تو می گیرد و اگر نبود خستگی راه ، شاید تو را به دویدن وا می داشت ...و بالاخره می رسی ...
اینجا کهف الشهداست . غاری به وسعت گمنامی . پنج شهید گمنام خفته در روشنای غاری کوچک در دل کوه های ولنجک تهران .
چشم تا کار می کند صخره می بیند و آسمان و خوش به حال کهفیان که همسایگان آسمانند . اینجا دل نه از برای توست که در هوایی دیگر می تپد . هوایی از جنس غربت و تو از خود می پرسی : چرا اینجا ؟ اینقدر بالا؟ اینقدر دور از زمین و زمینیان ؟

مکان:کهف الشهدا

زمان:جمعه مورخ ۳۱/۶/۹۱

مکان حرکت اتوبوس ها:

اتوبوس۱:جنب پارک گلنما(خیابان پیروزی-خیابان قره یاضی-پارک گلنما)

اتوبوس۲:میدان امام حسن مجتبی

و تمامی محلاتی که بیشتر از 20 نفر ثبت نام دارند .

مبلغ برای هر نفر:۱۵۰۰تومان

توضیحات:پذیرایی مختصر در اتوبوس-زیارت شهدای ۵ گمنام واقع در این مکان مقدس-برگزاری مراسمی به منظور روز دختر-قرعه کشی برای بازدید از برج میلاد-اهدا یادبود به دختران حاضر در تور به منظور روز دختر و..

لبرای دیدن تصاویر بیشتر لطفا اینجا کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد